Sunday 17 November 2013

cerita itu ini

lama sangat aku tak ziarah blog ni.

pejam celik pejam celik next week dah masuk semester 4. lagi setahun je la aku menghadap diploma ni InsyaAllah :)

Alhamdulillah result semester 3 ni boleh dikira unexpected jugak la. sebab memacam hal yg berlaku dgn lecturernye, assignmentnye, eventnye, jawatannye bagai. thanks to kengkawan yg sentiasa support especially hazirah ku sayang. ohyeah ohyeah. aku sentiasa mendoakan kau dpt kolej senaja next sem. harhar

okay. entry kali ni nak cerita sedikit sebanyak perjalanan sem 3 aku. sem yg paling menguji tahap kesabaran dan time management! sem 3 ni event takde la banyak gillew, dah tak jadi junior sangatkan (komander) so takde la rasa beban. tapi event kali ni banyak time dekat-dekat nak exam. bagi budak AD mcm aku ni, time nak dekat exam tu la paling merana sbb assignments dpt menimbun-nimbun, final projects pon peerrrrghhh gitu hah, lecturer pon selalu menghilang.

so nak cerita, sem ni ada PERKAD (Pertandingan Kawad Kaki). aku jadi IC Platun, bagi yg taktau ic platun tu apa, bole le tanya mkck google atau pkck wiki. hoho aku kena ajar bebudak part one kawad utk pertandingan tu. mmg mcm hawawwww gak la. memula event tu sepatutmya awal, exactly lepas naek cuti raya gitu, lepastu di postpone postpone saaaaaaaampai la jdi time lagi seminggu nk start exam. memang sakit hati lah kan. dah la jadi IC Platun pon kena paksa tak rela. mmg aku berdendam je dgn jabang ni hah. hish!
tapi alhamdulillah berkat usaha aku korban kn masa plus ponteng kelas bagai utk buat training kawad ni dapat la tempat ketiga. tahniah ye adik-adik platun aku.
IC Platun

medal
next kitorang ada event Tunas Harapan, Semarak Kasih. hah nama nak gempak gitu hah, event tu event buka puasa dgn anak yatim. aku jadi biro publisiti yg tak rela pon. (aku tak pernah rela pon jadi biro publisiti). and yeah sebagai biro publisiti mesti la tugas aku kena design nametag etc etc

mcm comel je mcm cute je
hasil dia takde la meriah mana. last minit punya kerja, tapi alhamdulillah dpt la jugak pujian dri orang sekeliling. hewhew ini pon first time aku buat nametag. hahahaha

and next, mcm sem sem lepas, kitorang ada event MPK (Majlis Penghargaan Komander). and mcm biasa la budak AD mmg akan jadi biro publisiti sampai mati, tpi maaflah aku mengaku time event ni aku tak jalankan tugas aku dgn baek. mogok dgn hafiz jali sebenarnya!!! ahahahaha

shawl tu atila yg tolong pki kan. tq atila :)
with kak laila (roomate)
pagi sebelum MPK tu, kitorang ada AGM Komander. seperti yg kak laila jangka (actually aku rasa dia dh mmg tau) aku dapat jawatan as OC (Officer Incharge) Kompeni Alpha. tapi sekarang jawatan tu dah tukar nama as KSM (Kompeni Sarjan Mejar). and ellya sebagai Q Kompeni. nasib baek ada ellya, takde la aku rasa mcm nak bunuh orang. hehe ellya pls bantu aku next semmmmm! jawatan ni bukan jawatan biasa-biasa je, aku as KSM pegang kompeni kut! dengan anak buah yg ramai nye. huuu takutnye ya Allah!

sekarang dah tukar jadi KSM.
jawatankuasa baru.
mcm kembar. sangat kelakar mereka ni.
lagi sem 3 ada event apa lagi ek? hmmm ohyeah! kitorang ada rekrut budak baru utk komander and ada Latihan Intensif Bakal Komander (LIBK). dan sekali lagi aku jadi BIRO PUBLISITI SAMPAI MATI. hafiz mmg kuajaq sbb bagi aku publisiti walaupun aku dah cakap byk kali aku taknak jadi biro publisiti. terasa doh dgn kau hafiz, orang laen bole je tukar, tapi bila sampai kat aku krik krik je.
time event ni, memacam hal lah yg berlaku. mcm sengal je bakal komander (BK) yg datang tu. dah la menipu psl kesihatan pastu menyusahkan orang je. perghh mmg jujur wa cakap wa mmg takkan suka la dgn lu orang! aku dgn ellya dh pakat BK bawah kompeni alpha nanti mmg mampos la korang! bwahahahaha /evil laugh/
perasmian. tuan ahmad bukhari sgt cute.
biro-biro

the end






No comments:

Post a Comment