Thursday 21 May 2015

degree

 So sekarang aku tengah ambil degree kt uitm puncak alam. InsyaAllah kalau takde masalah, lagi 2 tahun habislah. Cerita pasal degree ni.... kejutan budaya wehh! well, budaya kerja grouping la maksud aku. kalau waktu diploma dulu, memang dari part 1 sampailah ke part 5, partner grouping aku mesti dengan Hazirah, Azzim n Faiqah. Mesti kitorang berempat. Tak pernah tukar. Sebabnya kitorang dah biasa dengan cara kerja masing-masing, dengan perangai masing-masing. Kalau dengan diorang bertiga ni, dapat je project brief teros bincang apa next step. Pastu mmg klu ada free time je mesti jumpa buat meeting, tengok progress memasing. Takde la start buat last minit. Tapi budak AD biasalah, start kerja awal pon, siapnye tetap sehari sebelum nak hantar. Tapi walau apa pon, kitorang tetap akan settle siap perfect sehari sebelum assignments tu kena hantar or present. Tapi bila dah dekat Puncak Alam ni, aku mcm kejutan sket la sbb groupmate aku semua laen jauh berbeza gila dgn groupmate aku masa diploma. Like serious shit berbeza 100% kot!!!!!!! Aku tatau lah klu semua student sbnr nye mmg fe'el dia mcm tu, and ktorang berempat je yg pelik. Tapi tak beragak kot klu setiap assgments grouping tu kau baru nak buat malam before hantar. Perit weh. Tu tak kira lagi yg groupmate jenis sleeping partner. Aci takdeeeeeeeeeee je. Kawan tu mmg la kawan, tapi kalau setiap kali buat kerja kau takde, menyirap jugak la aku. Degree sem ni ada 10 subjek. 7 subjek graphic, 3 subjek final exam. Cuba bayangkan 7 subjek tu semua assignment dia kerja grouping. Pastu kau dapat grouping yg jenis mcm tu. Pastu besok nk submit, malam tu baru start buat. 7 subjek mcm tu. Mati wehhhhhhh. Bukanlah aku tak suka dapat groupmates mcm tu, aku tak kesah, tapi cara kerja tu kalau boleh logik la sket. Takkan semua nk buat last minit. Aku tatau la klu diorang mmg taknak target utk degree ni ke apa. Tapi aku nak. Aku nak degree aku baek mcm diploma aku. Kalau boleh, lebih baek dari diploma aku. Tapi kalau dh mcm gini rupanya........... mcm takda harapan je....... hmm Ya Allah. Kau mudahkanlah segala pembelajaran aku ni. Kuatkanlah hati aku.

All the best to myself.
Semoga hati dan otak kau sador.

No comments:

Post a Comment