Saturday 1 June 2013

SOG

SOG - Sekumpulan Orang Gila.


aku mula kenal band ni time diorang datang buat acoustic show time Symptoms3 haritu. sejak tu aku follow segala-galanya pasal diorang. diorang ni band post-hardcore/metalcore dari Batu Caves. nak tau lebih lanjut? hah pepandai la baca ni https://www.freemalaysiatoday.com/category/leisure/2012/11/07/introducing-sekumpulan-orang-gila/ diorang 6 orang tapi yg aku tau skrg 4 la, rajanazrinshah (guitar & clean vocal) rajanazminshah (drum) riko (bass & screamo) and amsyar (guitar).

SOGx2013

aku suka lagu lagu diorang. sebab lirik lirik lagu diorang mmg menyentap perrghhh terbaek ah! paling aku suka lagu Sumpah Pendekar and Sembilan. :) diorang band yg unik, lagu Sumpah Pendekar tu starting dia ada bunyi seruling. mmg terbaek. nama je band hardcore tpi maen seruling. rare tak rare. haha pastu aku suka vocalist dia, rajanazrinshah, dia maen cello pergh terbaek hbaq hang! diorang selalu buat show area KL and Shah Alam. tapi aku still tak berpeluang nak pergi show diorang :( sedih. tsk tsk

diorang menang juara Battle of the Band utk Bola Kampung The Movie. kalau korang tengok cerita tu, ending dia lagu bola kampung tu SOG la yg nyanyi. unik beb unik. aku rasa klu diorang masuk Versus mesti gempak gila.

latest aku dengar diorang ade buat 5 lagu utk album terbaru SAUJANA : Aku Cinta Allah. hah ni lagi rare, band hardcore berkolaborasi dgn group nasyid. fuhh!

No comments:

Post a Comment