Sunday 1 April 2012

NS was super awesome :O

heyy my sweety blog :D 
it has been months seen i'd update my blog. lama kan? kan kan kan?
nak tau sebab apa? sebab aku tercampak masuk Kem PLKN Paya Indah for 11 weeks !


PLKN : IT WAS AWESOMEE FUUUUUUUUNNNN ! 

okay... tak tau mana nak start but plkn was awesome :O banyak benda baru aku belajar, jumpa kawan baru, first time aku berkawan dengan bebudak chinese, indian, iban & many more. seriously sebelum ni aku tak pernah ada kawan dari bangsa2 tu. hehe

so, aku nak cerita siket pengalaman and aktiviti dekat sana. lets go -----> dekat sana kitorang ada 4 group. ALPHA, BRAVO, CHARLIE, DELTA. and aku group charlie (perajurit). charlie terbaeeek lahh. ILY guys soooo much. haha
this is our pride
kalau sebut plkn je mesti orang akan bayang kawad, flying fox and seumpama dengannya. actually kat sana kitorang ada je kelas-kelas and ceramah, khidmat komuniti. semuanya beest. sumpah aku tak tipu.
1- Character Building Class (CB Class)
aku kelas CB 6. dengan cikgu Aisyah, cikgu Dila and cikgu Sardi. tengok bawah, kitorang nampak happy kan kan?? try la cari mana satu aku, sampai besok pon tak jumpa hehee
us with cikgu Aisyah
angel, melanie, yen, ally, shirley
bila waktu rehat, ni lah kerja kitorang. :)
2- Kelas Kenegaraan
dalam kelas ni, kitorang belajar pasal negara. kerajaan, tanah, daulat, rakyat. hah ni elemen penting utk membentuk sebuah negara. tanpa salah satu drpd tu, negara takkan terbentuk. 
cikgu Amirul guru kelas KN 6
some of the activity
besides of those class, kitorang ada jugak aktiviti lain. contohnya Malam Citra Puisi. hah, percaya atau tak aku BERNAZAM atas pentas ! hahaha tapi ramai-ramai lahh :) 
skrip nazam and sajak
aku suka persembahan grup ni
izzat, eim, pipin, jacq
kem kitorang ada buat pertandingan bola tampar and kawad kaki antara kompeni. charlie, both wira and wirawati kalah pertandingan bola tampar BUT WIRAWATI CHARLIE JOHAN untuk pertandingan kawad kaki and WIRA CHARLIE NAIB JOHAN. weeee~ :D and believe it, markah kitorang lagi tinggi drpd markah wira bravo(johan kategori wira). ini bermakna kitorang juara keseluruhan pertandingan kawad tuuu ! bangga pulak. hehe
the champion
us.
me with hajar
with Shaf, twin tak jadi. hehee
pemain bola tampar wira Alpha
wirawati charlie vs alpha
kitorang jugak ada buat khidmat komuniti antaranya derma darah, pergi rumah anak yatim, rumah orang tua, rumah OKU, buat gotong royong kat kampung Olak Lempit.

At Rumah Anak-Anak Yatim :
berkhidmat untuk negara
us with them and cikgu K and cikgu King
At Olak Lempit :
wirawati 4 <3
kitorang ditugaskan utk kemas tadika :)
sapu laman
painting
hasil kerja aku dan naim
a bit of ceramah.. blablabla
but waktu ceramah ni, aku terpaksa jadi jurugambar tak bertauliah. haha budak-budak bawah ni pelikpelik je perangai. kelakar ;D actually ada banyak pics diorang tapi cukuplah aku letak 1 je. ^^v
ayman, ayie, azmeer
oh yaaah ! almost forgot, kitorang ada Minggu Integrasi. minggu yg..... tak tau la nak kata bosan atau seronok. sebab aku dapat kelas yg.... tak tau mcm mana nak describe. haha Kelas Cikgu Nasir, Integrasi 7. dalam kelas tu kitorang belajar subjek yg aaaaaaaaaaamat bosan. pasal adat resam, kebudayaan etc. sumpah bosan, tapi dalam kelas tu kitorang enjoy sebab semua classmate kepala gila-gila, kelakar, and sempoi. paling tak tahan bila maen game 'goreng pisang'. XD and and, aku jadi pengerusi waktu Majlis Penutup Minggu Integrasi. bila cakap pasal pengerusi, aku teringat cerita disebalik partner pengerusi aku. haha aiman, kau mmg lawak seriously lawak. ;D
buku-buku subjek Integrasi
kumpulan 7 kumpulan aku
ni la kerja kitorang dlm kelas, buat sampah ;)
MAYAT. kan aku dah kata diorang kelakar gila-gila :D
mc. with my partner, faiz.
yang tengah cakap tu, Zul. aku panggil dia zul dadah. haha
us with cikgu nasir
perghhhh dah panjang meleret dah post ni. hoho
last but not least, aku nak perkenalkan dormates aku :
kami wirawati 4 :D


okay sampai sini je entry kali ni :) kepada sesiapa yg dapat Kump1 siri9/2012 kat Kem Paya Indah tapi korang tak pergi, serious aku kata korang ruuuugi :P kem ni bagus, dia jaga semuanya. waktu solat cukup, pergaulan pon dia control and yg paling best is ustazah. ustazah sangat baik, caring, sporting. and ketua surau sangat coooomel baek dan sempoi. tazkirah dia best pulak tu :D hehe

p/s : kalau nak tengok gambar plkn aku, bolehlah usha-usha kat album fb aku :) jya~

takut tak takut? TAK TAKUT TAK TAKUT. cuak tak cuak? TAK CUAK TAK CUAK. gentar tak gentar? TAK GENTAR TAK GENTAR. hey takut tak takut, hey cuak tak cuak, hey gentar tak gentar. GOOOO CHARLIEE~

PEACE~


No comments:

Post a Comment